Smukła, delikatna kobieca sylwetka na pewno podoba się większości mężczyzn. Większość pań nie zawraca sobie więc głowy rzeźbieniem umięśnionej sylwetki, ale to nie oznacza, że zakup hantli będzie zupełnie nieopłacalny. Na rynku dostępne są specjalne hantle dla kobiet, którym przyjrzymy się dzisiaj nieco bliżej. W jakim celu kupuje się te akcesoria, jak je prawidłowo dobrać i jakie produkty oferują sklepy? Zapraszamy do lektury – odpowiadamy!

Hantle dla kobiet - czyli wydajniejszy fitness

Dzięki tym niepozornym akcesoriom możesz naprawdę poprawić swoje zdrowie. Hantle dla kobiet mają nieco inną formę niż te, dedykowane mężczyznom. Najczęściej pokrywa się je przyjemnymi w dotyku materiałami, a do tego z oczywistych względów ich waga jest stosunkowo niewielka. Z ich pomocą na pewno nie zbudujesz umięśnionej sylwetki, ale za to zwiększyć nieco swój potencjał w dłoniach. Z akcesorium powinny korzystać kobiety, którym brakuje siły na co dzień, przy wykonywaniu najprostszych nawet czynności domowych.

hantle dla kobiet


hantle dla kobiet kg

Hantle pomagają w spalaniu tłuszczu

To, co zapewne najbardziej spodoba się paniom to fakt, że hantle dla kobiet ułatwiają zrzucanie zbędnych kilogramów. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia zmuszają do wysiłku, co oczywiście przekłada się na większe zapotrzebowanie organizmu na energię i efektywniejsze spalanie tłuszczu.


Gdzie kupić hantle dla kobiety

Jak widzisz, jest to niepozorne i naprawdę tanie akcesorium, którego zakup może okazać się bardzo opłacalny. Jeśli szukasz produktów tego typu, możesz zajrzeć do naszego sklepu. Przygotowaliśmy szeroki asortyment najlepszego na rynku wyposażenia do ćwiczeń, które sprzedajemy w konkurencyjnych cenach.

Ćwiczenia z hantlami dla pań w domu

Współczesna kobieta to osoba bardzo zabiegana. Obowiązki zawodowe i domowe, robienie zakupów, opieka nad dziećmi…tak duży natłok pracy może skutecznie zniechęcić do aktywności fizycznej każdego. Na pewno jednak udaje Ci się każdego dnia wygospodarować te kilkadziesiąt minut, które poświęcasz tylko i wyłącznie samej sobie. Jeśli tak jest, poświęć chwilę z tego czasu na proste ćwiczenia z hantlami.

ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenia z hantelkami to świetna forma aktywności ruchowej, którą możesz uprawiać bez wychodzenia ze swojego domu. Pora roku, dnia czy aktualna pogoda nie będą już wymówką do tego, aby nie zadbać choć trochę o lepszą kondycję. Co ważne, stosując się do odpowiednich planów treningowych, nie tylko nabierzesz więcej siły, ale także poprawisz swoją kondycję. Pamiętaj, że aktywność fizyczna rozbudza cały organizm, wspiera jego prawidłową pracę i wpływa na ogólne polepszenie zdrowia oraz samopoczucia!

Jakie hantle dla kobiet oferuje rynek?

Jeśli wcześniej nie miałaś do czynienia z tego typu produktami, po zapoznaniu się z asortymentem naszego sklepu, na pewno bardzo się zdziwisz. Tak, wybór tych akcesoriów jest szeroki i początkujące osoby mogą się w tym wszystkim pogubić. Poniżej opiszemy więc kilka najpopularniejszych typów hantli dla kobiet, z którymi możesz się spotkać.

Ciężarki pokryte neoprenem

To obecnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań. Ciężarki o wadze od 0.5 do 5 kg wykonane są z solidnego żeliwa, ale ich zewnętrzną powłokę pokrywa neopren. Materiał ten jest bardzo przyjemny w dotyku i zawsze pozostaje ciepły. Do tego ma on charakter antypoślizgowy i zmniejsza pocenie rąk, przez co ogranicza ryzyko jego wyślizgnięcia się z dłoni. Materiał jest przy tym miękki, a więc po upadku na podłogę nie narobi dużego hałasu. Hantle dostępne są w wielu bajecznych wersjach kolorystycznych i do tego w różnych kształtach. Polecamy przede wszystkim produkty trójkątne lub kwadratowe – nie będą samoczynnie turlać się po podłodze.

ciężarki pokryte neoprenem


Hantle dla kobiet pokryte PCV

To rozwiązanie bardzo podobne do wersji neoprenowej, ale w tym przypadku materiałem okalającym ciężarki jest PCV. W większości przypadków są to akcesoria bardzo lekkie, których waga nie przekracza 2 kg. Niestety w tym przypadku nie ma możliwości zakupu hantli trójkątnych lub kwadratowych – dostępne są tylko okrągłe.


Hantle pokryte winylem

Tutaj zaczynają się prawdziwe różnice w budowie. Ciężarki nie są żeliwne, a betonowe, co ma swoje zalety, ale także wady. Beton jest materiałem tanim, a więc i cena takich hantli pozostaje na bardzo przystępnym poziomie. Niestety jest on kruchy, a do tego uzyskanie odpowiedniej masy wymaga wykorzystania dużej ilości materiału. Choć hantle dostępne są w wersjach nieprzekraczających 5kg, to jednak gabarytowo są dużo większe od swoich żeliwnych odpowiedników.

hantle pokryte winylem

Dla poprawy komfortu beton powleka się przyjemnym w dotyku winylem. Choć wszystkie hantle są okrągłe, to jednak na ich powierzchni znajdują się wyżłobienia, które zapobiegają turlaniu. Produkt może nie spełnić oczekiwań kobiet z bardzo małymi dłońmi – jest po prostu za duży. Na jego korzyść działa natomiast szeroki wybór kolorów winylowego pokrycia.

Gumowe hantle dla kobiet

Gumowe hantle dla kobiet

Są stosunkowo tanie, wygodne w użytkowaniu i całkiem przyjemne w dotyku. Najlżejsze wersje tych hantli (do 5kg) są po prostu w całości wykonane z gumy. Przy większych wagach ciężarki mogą być metalowe, ale powleczone miękką gumą. Kobiety szukające czegoś naprawdę ciężkiego, mogą zdecydować się na hantelki metalowe, na których mocuje się gumowe talerze. Zaletą tego rozwiązania jest jego uniwersalność. Talerze są wymienne, a więc wagę akcesorium można wygodnie dopasować do potrzeb.

 


Hantle z uchwytem

To zazwyczaj pewne rozwinięcie produktów neoprenowych, czasem wykonanych z bardzo miękkiej i przyjemnej w dotyku gąbki. Ciężarek ma po prostu dodatkowe mocowanie dla dłoni na rzepy. Polecamy to rozwiązanie szczególnie tym osobom, które wykorzystują hantle do tzw. ćwiczeń aerobowych. Dzięki zaczepom ciężary na pewno nie wyślizgną się z dłoni i nie upadną na coś cennego albo nie zrobią krzywdy osobie stojącej z boku.


Niestety zaczepy mają również pewną wadę – najczęściej wykonuje się je z tworzywa bardzo chłonącego wilgoć. W efekcie już po kilku intensywniejszych ćwiczeniach mogą generować nieprzyjemne zapachy. Hantle tego typu należą do grupy lżejszych - najczęściej ważą nie więcej jak 5 kg.

hantle z żeliwa

Klasyczne hantle z żeliwa

Oczywiście kobiety mogą również korzystać z klasycznej formy tego akcesorium, czyli metalowej. Zarówno gryf, jak i ciężary, wykonuje się z żeliwa. Obciążniki można swobodnie wymieniać czy dokładać kolejne, aby dopasowywać masę hantli do potrzeb.

Hantle dla kobiet jaki ciężar dobrać?

W zasadzie konstrukcja tego akcesorium nie ma większego znaczenia – spokojnie możesz dopasować je do indywidualnych preferencji. Z doświadczenia wiemy, że kobiety wybierają najczęściej wersje neoprenowe. Są po prostu bardzo przyjemne w dotyku, miękkie, antypoślizgowe, a do tego dostępne w wielu pięknych kolorach.

Hantle ile kg na początek dla kobiety

Ważniejsze jest to, abyś skupiła się na ich masie. Początkującym kobietom polecamy hantle o wadze 500 g. To świetne rozwiązanie na rozpoczęcie swojej przygody z treningiem siłowym. Leciutkie ciężary nie będą nadmiernym obciążeniem, rozgrzeją mięśnie i zachęcą do intensywniejszych treningów.

ćwiczenia z hantlami dla dziewczyn

W miarę nabywania doświadczenia, powinno się stopniowo zwiększać masę tego akcesorium. Polecamy wymieniać hantle co 0.5 do 1 kilograma. Kiedy już czujesz, że ćwiczenie konkretną masą nie sprawia Ci żadnych problemów, po prostu delikatnie ją zwiększ. 5 kilogramów to optymalne maksimum dla tych pań, które chcą przede wszystkim trenować amatorsko. Taka waga w zupełności wystarczy do zwiększenia siły w dłoniach, poprawy kondycji i przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej.

Jeśli natomiast chcesz wyrzeźbić swoją sylwetkę, musisz postawić na dużo poważniejsze ciężary. Takim paniom polecamy przede wszystkim klasyczne, żeliwne hantle. Oddzielny gryf oraz obciążniki umożliwiają dowolne konfigurowanie wagi akcesorium. Jest to również rozwiązanie ekonomiczne. Standardowe hantle dla kobiet są jednorazowe. Gdy ich waga stanie się zbyt mała, trzeba kupić większą ich wersję. W opcji z gryfem po prostu dokupujesz kolejne talerze – na pewno będzie taniej!

Ćwiczenia z hantlami w domu dla dziewczyn i kobiet

Chcesz ćwiczyć we własnym domu korzystając tylko z zakupionych hantli? Spokojnie, nie będziesz potrzebować do tego żadnych dodatkowych akcesoriów. Poniżej prezentujemy kilka ciekawych treningów, dzięki którym poprawisz swoją kondycję, przyspieszysz odchudzanie, a przy odpowiedniej intensywności nawet wyrzeźbisz swoją sylwetkę. Zaczynajmy więc!

Trening z hantlami dla kobiet nr. 1

Pierwsze ćwiczenie możesz podzielić na dwie osobne kategorie. Wykonuj jedno po drugim, a następnie zrób sobie krótką przerwę i powtórz całość ponownie. Pierwsze ćwiczenie to unoszenie bioder z hantelkami znajdującymi się na brzuchu. Po prostu usiądź na podłodze, oprzyj się o krzesło lub łóżko, a następnie zacznij powoli unosić biodra. Mając lekko zgięte w kolanach nogi dojdź do pozycji, w której Twoje ciało jest równolegle do podłogi, a głowa opiera się na krześle bądź łóżku. Wytrzymaj tak chwilę i opuść się do pierwotnej pozycji. Powinnaś zakończyć po 12 do 15 powtórzeń

Następnie oprzyj na krześle jedno kolano i odpowiadającą mu rękę. Do drugiej dłoni weź hantle, opuść obciążoną rękę i wyprostuj plecy. Teraz uginając rękę w łokciu powoli unoś hantle aż do klatki piersiowej. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, a następnie powoli znów wyprostuj rękę. Zrób 10 powtórzeń i później to samo dla drugiej ręki.

Seria 2

Po ukończeniu powyższych ćwiczeń odpocznij chwilę i zabierz się za kolejne. Stań tyłem przed krzesłem, lekko rozstaw swoje stopy, wyprostuj plecy i chwyć w obie dłonie hantle, dociskając je do klatki piersiowej. Będąc w tej pozycji zacznij powoli siadać na krześle, cały czas trzymając wyprostowane plecy. Gdy to zrobisz, wstań bardzo powoli i powróć do pierwotnej pozycji. Pamiętaj, 10 powtórzeń bez robienia przerw!

Seria 3

Czas na ostatnią część tego zestawu, którą również wykonujesz po krótkiej przerwie. Teraz przyda Ci się łóżko, choć możesz wykorzystać również podłogę. Połóż się na plecach, weź do obu dłoni hantle, wyciągnij ręce przed siebie, a następnie opuść je, uginając w łokciach. Zacznij teraz wyciskanie swoich hantli – prostując i zginając ręce w łokciach. W ten sposób najlepiej wykonać 10 powtórzeń.

 

Ćwiczenia z hantlami dla kobiet nr. 2

ćwiczenia z hantlami dla kobiet 2

Małe hantle z powodzeniem możesz wykorzystać do zrobienia klasycznego martwego ciągu. Chwyć hantle do obu dłoni, wyprostuj się, a następnie kucaj uginając nogi w kolanach, ale cały czas trzymając wyprostowane plecy. Po kucnięciu wstań i wykonaj około 10 takich powtórzeń.

Seria 2

W serii drugiej będziesz wykonywać dwa ćwiczenia, jedno po drugim. W pierwszym musisz wziąć hantle do jednej ręki, stanąć w pozycji wyprostowanej i lekko rozstawić stopy. Zegnij rękę w łokciu i zacznij unosić ją z hantlami do pozycji wyprostowanej, po czym wróć do poprzedniej pozycji. Staraj się wykonywać każdy ruch powoli. Zrób 8 powtórzeń i później to samo dla drugiej dłoni.

Po skończeniu powyższego ćwiczenia od razu zabierz się za następne. Potrzebne Ci będzie krzesło lub jakiś mały podest (może być nawet schodek). Weź do obu rąk hantle i jedną nogą stań na podeście. Teraz powoli zacznij na niego wchodzić, ale nie stawiaj drugiej nogi, tylko zegnij ją w kolanie. Postój chwilę na jednej nodze i wróć do pozycji początkowej. Najlepiej wykonać 8 do 12 powtórzeń.

Seria 3

W tej części musisz położyć się na krześle twarzą skierowaną w dół. Po prostu zaprzyj się klatką piersiową o siedzisko. Skieruj ręce do dołu, chwyć hantle i zacznij je unosić aż do zgięcia w łokciach. Wróć do pozycji początkowej i wykonaj około 10 powtórzeń. Ruchy najlepiej robić bardzo powoli.

Z jaką intensywnością trenować z hantlami?

To, jak często powinnaś wykonywać powyższe ćwiczenia, zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Jeśli Twoim celem jest tylko poprawa kondycji i rozruszanie ciała, powinnaś trenować 2 razy w tygodniu, robiąc sobie dwa dni przerwy między każdą sesją. Jednego dnia wykonuj pierwszy zestaw ćwiczeń, a kolejnego drugi. Gdy chcesz wzmocnić swoje mięśnie, najlepiej trenuj 4 razy w tygodniu. Trenujesz 2 dni pod rząd i robisz sobie dzień przerwy. Serie trzeba powtarzać 3-krotnie, robiąc sobie krótką przerwę po każdej z nich.

Pamiętaj, że są to zestawy ćwiczeń dla osób początkujących. Jeśli chcesz zacząć profesjonalne treningi, powinnaś skorzystać z pomocy specjalisty.

Hantle oraz akcesoria przydatne przy ćwiczeniach znajdziesz w naszym sklepie internetowym Pasali.pl. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą – mamy szeroki asortyment najwyższej jakości produktów w konkurencyjnych cenach.

Hantle dla kobiet i dziewczyn

Pomógł Ci nasz artykuł? Sprawdź nasz asortyment, w którym oferujemy hantle dla kobiet i nie tylko.